טיפול בקנאביס רפואי – מה להביא לפגישה במרפאת ד"ר דרור רובינסון

בשעה טובה ב 6.9.17 התקיים טקס הענקת תעודות הסמכה לרופאים המטפלים בקנאביס רפואי. יש לקוות כי מדובר בתחילתו של תהליך התמקצעות הטיפול בקנאביס תוך הגדרה יותר טובה של שיטות הטיפול והטיפול הנכון לכל מטופל. מתוך טקס הענקת תעודות ההסמכה לרופאים המטפלים בקנביס הרפואי –

טקס הענקת תעודות הסמכה לרופאים המטפלים בקנאביס רפואי

הטיפול בקנאביס מבשר שינוי דרמטי של שיטות הטיפול של הרפואה, היות והטיפול דורש התאמה אישית של הזן למטופל. כיוון שקיים סיכון בשימוש בצמח הקנאביס, דרושה רגולציה קפדנית על שיח הקנאביס ומוצריו.

חשוב ביותר להבטיח את בטיחות המטופל.  משרד הבריאות דורש סדרה של בדיקות ואישורים מקדימים לפני שניתן לאשר טיפול בקנאביס רפואי.

לפגישה במרפאת ד"ר רובינסון בנושא טיפול בקנאביס רפואי  על המטופל להביא:

1. אישורים רפואיים לגבי טיפול בכאב במשך לפחות שנה
  2. מכתב מסכם של רופא משפחה המתאר כאבים ממושכים וטיפול בהם
  3. דוח ניפוק תרופות מהשנה האחרונה כדי לוודא שיש אכן צורך בתרופות נגד כאבים בצורה קבועה
  4. במידה וקיים רקע של טיפול נפשי, דרוש אישור של פסיכיאטר לטיפול בסם הקנאביס כדי להפחית סיכון בטיפול
  5. במידה ומבקשים לשנות מנון הסם או צורת טיפול דרוש פרוט של צורת נטילת הטפול כעת – הווה אומר מילוי טבלת צריכה חודשית והתגובה לטיפול על בסיס יומי.

במרפאה מתמקד ד"ר דרור רובינסון בהקלת כאב אורתופדי בין השאר על ידי טיפול בקנאביס רפואי. שיטת הטיפול בקנאביס רפואי פותחה על ידי יחידת יק"ר (היחידה לקנביס רפואי של משרד הבריאות).

הטיפול המומלץ ההתחלתי הינו במינון של 0.6 גרם ליממה.

משרד הבריאות מגדיר את מוצרי הקנאביס לפי תכולה של שלושה חומרים כימיים בצמח:

THC הינו חומר הגורם להשפעות 'ממסטלות' של הסם

CBD הינו חומר אנטי דלקתי ונוגד כאב

CBN הינו חומר המעיד על חוסר טריות של הסם ותחילה של רקבון של הצמח

ככלל הטיפול בכאב מתבסס על צמחים בהם רכוז החומרים הפעילים הינו 10 אחוז CBD ו 10 אחוז THC. בחלק מן המקרים ישנה עדיפות לטיפול בתכשיר שאינו מכיל THC .

אין לצרוך סם שמכיל יותר מ 1.5% CBN . במקרים של כאבים על רקע התכווצויות שרירים ומחלות נוירולוגיות כגון פרקינסון עדיף לעשות שימוש בתכשיר המכיל 10 אחוז THC ורק כ 2% CBD .

גם בכאבים על רקע סרטן יש מקום לטיפול בתכשיר המכיל 10 אחוז THC ורק כ 2% CBD .

לקריאה אודות ד"ר דרור רובינסון, תעודות הסמכה והסמכתו למתן רישיון לשימוש בקנביס הקליקו כאן